facebook i google - grywalizacjaDyrektor Stone Temple Consulting, Eric Enge, przeprowadził badanie na temat tego, jaki wpływ mają facebookowe polubienia oraz udostępnienia na rankingi SEO z położeniem nacisku na Google. Ponieważ przez lata spekulowano nad tym, czy polubienia i udostępnienia na Facebooku korelują z SEO bez ostatecznego rozwiązania, głos Eric?a Enge zmienia obecny stan rzeczy i rozwiewa wątpliwości.

Okazuje się, że Google nie korzysta z danych na temat facebookowych polubień w celu odkrywania lub indeksowania nowego kontentu. Enge twierdzi, że ?jedynymi danymi, jakie Google może prawdopodobnie zdobywać jest liczba polubień na stronie, jeśli dana strona posiada na niej Like Widget, jednak nie posiadają oni wiedzy na temat tego kto polubił daną stronę.?

Podobnie dzieje się z udostępnieniami. ?Dane na temat facebookowych udostępnień sugerują, że Google nie używa ich do indeksowania czy tworzenia rankingów. Nasza konkluzja jest spójna z tym, co Google mówi na temat facebookowych sygnałów jako czynnika do tworzenia rankingów.? Facebook jest zatem bezużyteczny z perspektywy SEO, pomimo jego innych walorów.


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl