Efekt halo lub inaczej efekt aureoli to psychologiczny termin odkryty przez Edwarda Thorndike?a oznaczający tendencję poznawczą, w której ocena charakteru danej osoby może wynikać z ogólnego wrażenia, jakie ta osoba wywarła na oceniającym. Jest to automatyczna skłonność do określania czyichś cech osobowości na bazie pozytywnego lub negatywnego wrażenia, jakie dana osoba wywiera. W artykule opublikowanym w 1920 roku pt. ?The Constant Error in Psychological Ratings? Thorndike zapytał dwóch dowodzących oficerów by opisali swoich podwładnych pod wzg…
Dostęp do archiwum wyłącznie dla użytkowników zarejestrowanych w naszej bazie.
 
Aby przeczytać całość artykułu, musisz się zalogować. Jeśli posiadasz już login i hasło, wprowadź je. Jeśli nie, zapraszamy do bezpłatnej rejestracji



Posiadacze konta na portalu grywalizacja24.pl zyskują:
- bezpłatny i nieograniczony dostęp do największego w Polsce archiwum wiedzy nt. grywalizacji
- bezpłatny i nieograniczony dostęp do ekskluzywnych i autorskich white papers
- możliwość sprawdzenia się w wyjątkowych testach autodiagnostycznych
- wcześniejszy dostęp do wybranych raportów i artykułów
- newsletter z informacjami z obszaru grywalizacji
- dostęp do ofert specjalnych dla naszych członków