sushi - grywalizacja

rgbstock.com / coolhewitt23

Ponieważ sytuacja ekonomiczna wielu Japończyków nie jest korzystna, wielu z nich szuka jak największych okazji cenowych w sklepach zarówno tradycyjnych, jak i internetowych. Japońskie supermarkety wpadły na interesujący pomysł obniżenia cen sprzedawanych w nich produktów. Tym pomysłem są dotowane obniżki cenowe.

Pomysł opiera się na współpracy pomiędzy różnymi sklepami, które nie konkurują ze sobą czyli nie handlują towarem tej samej branży. Jeśli sieć supermarketów chce przyciągnąć klientów dużymi obniżkami, dotuje tę promocję poprzez znalezienie innego sprzedawcy, który chce dotrzeć do nowych klientów. W zamian za opłaty promocyjne sprzedawca ten otrzymuje od sieci marketów możliwość zareklamowania się w interesujący sposób. Mini reklamy, kupony i inne narzędzia promocyjne zamieszczane są bezpośrednio na sprzedawanym w bardzo niskiej cenie produkcie. Formą tej reklamy są nalepki, które przyklejane są bezpośrednio do przecenionego produktu.

W takiej sytuacji każda z trzech stron transakcji odnosi korzyści. Zarówno klient, który płaci mniej, sklep dotowany przez reklamodawcę, który sprzedaje więcej towaru, oraz sklep reklamujący się, który oprócz wypromowania się zyskuje dobrą reputację.


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl