Niemal połowa Polaków nie chce brać udziału w programach lojalnościowych. Są zdania, że wysiłek nie jest wart korzyści, jakie mogą z nich osiągnąć i brakuje odpowiedniej motywacji.

Jak zwiększyć motywację Polaków do korzystania z programów lojalnościowych? Badania wskazują, że najchętniej korzystaliby oni z tych rozwiązań, które szybko oferują im realne korzyści. Nie wystarcza już przynależność do ekskluzywnego klubu. Teraz użytkownicy oczekują nie tylko ciekawej, angażującej formy (tu ogromne pole do popisu dla programów grywalizacyjnych), ale także jak najszybszego zwrotu zainwestowanego zaangażowania. Chętnie w postaci atrakcyjnych nagród rzeczowych, ale jeszcze chętniej jako szybko osiągalnego rabatu lub kuponów/pieniędzy na kolejne zakupy.

Lojalność klientów na jedno kopyto

lojalność klientów - grywalizacjaTrudno się dziwić, że większość klientów znudzona jest żmudnym zbieraniem punktów na kolejną noszoną w portfelu identyczną niemal kartę. Programy takie w zasadzie niczym się od siebie nie różnią , a korzyść dla użytkownika jest znikoma, nie wspominając już o atrakcyjności formy. Programy lojalnościowe konstruowane są z pominięciem realnych potrzeb i oczekiwań konsumentów. Nie oferują niczego ciekawego, a na pierwsze efekty zbierania punktów trzeba czekać niejednokrotnie bardzo długo, a potem okazuje się, że oferowane nagrody mają znikomą wartość (niekoniecznie materialną, zwykle są po prostu niedostosowane do grupy docelowej programu, a tym samym nieużyteczne). Zgrywalizowanie programów lojalnościowych mogłoby wpłynąć pozytywnie nie tylko na wizerunek marki, która staje frontem do klienta, ale także zwiększyć zaangażowanie klientów niekoniecznie narażając firmę na ogromne koszty wynikające z rozdawnictwa nagród rzeczowych czy z systemu pay – back.


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl