Guru grywalizacji ? Gabe Zichermann wpadł na sposób zaprojektowania w mechanizmach grywalizacyjnych wirusowego zaangażowania uczestników, a otrzymany efekt nazwał ?pętlą zaangażowania społecznego? na różnych poziomach dochodzenia do mistrzostwa.

Okazuje się, że pętla odkryta przez Zichermanna realnie już w świecie funkcjonuje. Nie jest jednak dosłownie nazywana pętlą. Doskonałym przykładem jest serwis Twitter, angażujący w nieco odmienny sposób początkujących graczy i graczy zaawansowanych.

O tym w case study: Przykład pętli zaangażowania Twittera.

Ogólne działanie pętli polega na występowaniu u gracza cyklicznie kilku elementów zależnych wzajemnie od siebie i wywołujących określone reakcje cykliczne, które z kolei determinują powrót gracza do gry, np: społeczeństwo wzywa do gry -> pojawia się zachęta, emocja motywujaca do działania -> działanie – czyli granie -> widoczny postęp, osiagane wyniki -> emocja pozytywna, nagroda -> zwiększenie zaangazowania -> powrót do gry.

pętla zaangażowania Zichermanna

Enterprise Gamification Sp. z o.o.

www.grywalizacja24.pl