cola-cola truck - grywalizacjaCoca-Cola dostępna jest niemal w każdym zakątku Ziemi. Ostatnimi czasy koncern zapowiedział start dystrybucji swych flagowych napojów w Birmie – tym samym jedynie Korea Północna i Kuba pozostają państwami, w których nie ma oficjalnej, nieczarnorynkowej możliwości nabycia produktów Coca-Cola Company.

Specjaliści od marketingu Coca-Cola Company w tak skolonizowanym przez produkty tego koncernu globalnym rynku potrafili dostrzec jednak kolejną niszę. O ile w dużych miastach automaty z napojami Coca-Coli dostępne są niemal na każdym ulicznym rogu, czy piętrze korporacji, tak na prowincji dostęp do maszyn vendingowych jest często ograniczony, a sam produkt wręcz luksusowy.

W celu zanimizowania mniejszych społeczności i zachęcenia ich do zakupów produktów Coca-Cola Co. powstał projekt nietypowych samochodów. W środku nich oprócz butelek z napojami znajdowało multum niespodzianek – gadżetów z logo amerykańskiego giganta. Po uruchomienu automatu (duży i wyraźny napis „naciśnij”), oprócz napoju uczestnik zabawy otrzymywał miły prezent – piłkę, latawiec, zdalnie sterowaną zabawkę, czy deskorolkę. Niezależnie od wieku mieszkańcy Filipi, Malezji, czy Indii wykazywali entuzjazm, czy autentyczną radość. Czekający w kolejce do maszyny ludzie nawiązywali interakcje, rozmawiali, śmiali się. Nienahalna i pomysłowa kampania sprawiła, że Coca-Cola Co. z pewnością pozyskała rzeszę nowych klientów, którzy bedą pamiętać o koncernie również za sprawą przydatnych gadżetów służących do zabawy.

Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl