węzeł - grywalizacjaKażda firma powinna dbać o to, by wiedzieć jakie czynniki decydują o tym, że konsumenci chcą korzystać z jej usług lub kupować ich produkty. Wiedza ta będzie decydować o ich pozycji na rynku, w którym konkurencja codziennie prześciga się w pomysłach, by osiągać duże zyski z prowadzonej działalności. Przedsiębiorstwa, które są skoncentrowane na swoich klientach i myślą o tym, w jaki sposób można ich przyciągnąć, mają znaczną przewagę nad tymi, które skupiają się na sobie. Co zatem sprawia, że konsumenci przywiązują się do danej marki? Co wpływa na ich wybory i przyciąga z powrotem do konkretnych miejsc?

Nowe badanie opublikowane w ?Journal of Consumer Research?, przeprowadzone przez Alaina Debenedetti z Université Paris Est – IRG, Harmena Oppewala z Monash University, i Zeynepa Arsela z Concordia University mówi, że jeśli dany sklep jest autentyczny, a zatrudnieni w nim pracownicy są pomocni i przyjaźnie nastawieni, może stać się drugim domem dla konsumentów.

?Ludzie często czują się silnie przywiązani do konkretnych miejsc. Takie miejsca to w szczególności ich dom, ale mogą się nimi stać także komercyjne placówki takie jak sklepy czy restauracje,? twierdzą autorzy badania. ?W jaki sposób zatem ludzie rozwijają w sobie i doświadczają przywiązania w momencie, gdy miejsce dotyczy komercyjnej i publicznej siedziby, w której są oni tylko jednymi z wielu klientów, a miejsce jest we władaniu i kontroli kogoś kompletnie im obcego??