Typ zadania „Boss fight” (ang. boss fights –  dokładnie oznacza starcie z szefem) 

Większość gier opiera się na następującym schemacie: by przejść na kolejne etapy, należy wykazać się jakimiś umiejętnościami. Im etap wyższy, tym te umiejętności muszą być odpowiednio rozszerzone.

Podobnie jest w grywalizacji. Poszczególne poziomy mają coraz większą trudność, a ostatni – finalny stanowi uwieńczenie całego programu. Na ten moment możemy mieć przygotowane właśnie zadanie typu „Boss fight”. Zadanie to może polegać na „pojedynku” dotychczas najlepszych w rankingu lub dotychczasowego mistrza z tym, który aktualnie jest liderem. Może to być także inne, szczególne zadanie, które udowodni graczowi i innym uczestnikom, że ten kto wygra pojedynek będzie absolutnym mistrzem danego etapu, w danej dziedzinie lub całego programu grywalizacji.

Zadanie typu „Boss fight” powinno być wyjątkowe, szczególnie trudne, stanowić rzeczywiste wyzwanie. Może ono być proste lub bardziej złożone – składać się z sekwencji mniejszych zadań.

W grach przygodowych zadanie takie polega np. na pokonaniu wroga (znacznie silniejszego niż ci spotykani do tej pory), może to być olbrzym strzegący wejścia do jaskini (w jaskini rozpoczyna się kolejny etap gry), w bijatykach szczególnie silny oponent lub przywódca przeciwnej drużyny. Po pokonaniu ?szefa? gracz przechodzi do kolejnego etapu, w którym zbiera nowe umiejętności, by z czasem znów spróbować swoich sił?z kolejnym ?szefem?.

Enterprise Gamification Sp. z o.o.

www.grywalizacja24.pl