blog - grywalizacja

rgbstock.com / charcoal

Badanie przeprowadzone przez BlogHer, które było kosponsorowane przez firmę Ketchum, rzuciło nowe światło na hierarchię wiarygodności osób ukazujących się w reklamach oraz sposobów, w jaki klienci przeprowadzają research przed dokonaniem zakupu.  Badanie miało na celu porównać siłę wpływu marketingowego ze strony internetowych blogerów oraz celebrytów.

Ponieważ celebryci są osobami, które powszechnie zapraszane są do udziału w reklamach, a dodatkowo ich wystąpienie nierzadko kosztuje reklamodawców miliony złotych, wydawać by się mogło, że są niezastąpionym czynnikiem wpływającym na skuteczność przekazu reklamowego. W rzeczywistości jednak jest zgoła inaczej.

Okazało się bowiem, że blogerzy internetowi są dla klientów osobami bardziej godnymi zaufania, niż celebryci. Dwadzieścia procent kobiet, które korzystają z mediów społecznościowych, są w stanie dokonać zakupu produktu lub usługi reklamowanej lub polecanej przez blogera internetowego, którego są czytelniczkami i któremu ufają. Dla porównania, jedynie trzynaście procent pań mogą nakłonić do zakupu reklamy, w których główną rolę odgrywają celebryci.


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl