Gemius opublikował raport o najpopularniejszych formatach reklamy internetowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Wynika z niego, że internauci klikają w kampanie reklamowe najczęściej w Polse, na Słowacji i w Bułgarii, a po rich media w naszym kraju sięga się częściej niż w innych krajach. W wymienionych krajach wskaźnik średni CTR jest znacząco wyższy, niż w pozostałych krajach. Średni CTR reklamy online, dotyczący wszystkich formatów reklamowych wykorzystywanych w Sieci, w Polsce wynosi 0,46%, na Słowacji 0,43%, w Bułgarii 0,42%, na Węgrzech i w Rumunii 0,30 %, w Czechach 0,23%, a w Serbii (najniższy w regionie) 0,18%. 

Raport prezentuje także dane, obejmujące tradycyjne banery reklamowe typu display oraz formaty typu rich media. Z danych tych wynika, że reklama banerowa jest dużo mniej skuteczna, niż formaty rich media, które zdecydowanie mocniej angażują konsumenta. CTR reklam banerowych jest wyższy na Słowacji (0,29%), w Polsce i Bułgarii (po 0,25%), na Litwie (0,23%) i w Chorwacji (0,22%). Na pozostałych rynkach Regionu jest bardzo niski i zbliżony do siebie (0,13?0,16%).
Nadal jednak, pomimo dużo wyższej skuteczności rich media, w całym Regionie dominują tradycyjne reklamy banerowe. Wyjątkiem jest Polska, gdzie udział opartych na nich kampanii reklamowych wynosi 66%, a kampanii opartych na rich media – 46%.

banery vs rich media - grywalizacja

źródło: Gemius


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl