wzrosty - grywalizacja

Wyniki badania opublikowanego przez Journal of Consumer Research dowodzą, że dla niektórych konsumentów produkty i wartości trudne do zdobycia i wymagające większego wysiłku by je otrzymać mają większą wartość. Według badaczy Sarah Kim i Aparna A. Labroo z University of Chicago, niektórzy konsumenci utrzymują, że produkty które sprawiają wrażenie trudniejszych do zakupienia muszą nieść ze sobą unikalne wartości bądź właściwości, które czynią je niezbędnymi do posiadania. Tego rodzaju konsumenci nie będą przykładać wagi do produktów szeroko reklamowanych lub zlokalizowanych w centralnie położonych miejscach sprzedaży, a zamiast tego szukać produktów położonych na obrzeżach lub występujących rzadko w sklepach i punktach zakupu. Niektórzy konsumenci będą w stanie decydować się na przemierzenie dłuższych odległości do miejsc, w których będą mogli zakupić rzadkie produkty tylko ze względu na fakt, że uważają je za coś specjalnego.

Psychologia wciąż próbuje znaleźć racjonalne wytłumaczenie na to zjawisko, które trudno nazwać logicznym. Konsumenci którzy spędzają czas i poświęcają energię w poszukiwaniu trudnych do kupienia produktów, które można zastąpić zamiennikami o niższych cenach, w rzeczywistości tracą pieniądze na swoich zakupach. Badanie to sugeruje, że ekonomiści muszą zagłębić się by zrozumieć, jak emocje i przekonania mogą wpływać na konsumenckie decyzje.


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl