amstel - grywalizacjaAmstel to holenderska marka piwa znana piwoszom na całym świecie. W ramach promowania tego napoju alkoholowego w Bułgarii odpowiedzialny za Amstel Heineken International wespół z agencją reklamową Next-DC stworzył w lecie minionego roku interesującą kampanię grywalizacyjną.

Za meritum projektu po raz wtóry posłużył automat vendingowy. Tym razem maszyna zamiast działań i akcji nagradzała cierpliwość i skupienie. Graczem mógł stać się każdy kto zajął miejsce przed automatem i spędził przed nim trzy minuty. Haczyk polegał na tym, iż w trakcie zabawy gracze nie mogli wykonać innych aktywności wymagających dużej ruchliwości. Gdy gracz sięgał po telefon, czy energicznie gestykulował opowiadając o zabawie zgromadzonym przy maszynie kibicom gra kończyła się, a gracz pozostawał bez upragnionej nagrody. Jeśli jednak podczas dwóch minut nie wykazywał on wzmożonej ruchliwości czekała na niego nagroda – puszka zimnego piwa Amstel, które jak pokazuje film – case study było ochoczo konsumowane przez zwycięzców.

Zabawa zaproponowana przez Amstel (Heineken) cieszyła się dużą popularnością ? w ciągu 16 dni jej trwania rozdano  ponad 1300 puszek piwa. W akcji brały udział średnio 84 osoby każdego dnia, a wszyscy gracze odpoczywali przed maszyną (16 dni) więcej niż 67 godziny (!). Nagradzanie za brak ruchu w połączeniu z konsumpcją wysokokalorycznego napoju alkoholowego nie są jednak zbyt nowoczesnym, to jest wellnessowym pomysłem.

Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl