paid, earned, owned media

http://www.initiative.com/

 

Media, które należą do marki (owned media) zdobyły dużą rzeszę wyznawców, ponieważ firmy są w stanie całkowicie kontrolować publikowany na nich kontent. Przykładami owned media są mailowe newslettery, Facebookowe fanpage, blogi firmowe, osobiste kanały na serwisie YouTube oraz Vimeo, czy landing pages. Więcej niż 9 na 10 firm używało i było właścicielem swojego własnego kanału mediowego w 2013 roku, a 67% marketerów sądzi, że media które należą do marki będą trendem rosnącym w przyszłym roku.

Raport Converged Media podaje, że firmy inwestują duże nakłady funduszy w prowadzenie własnych mediów. ?Powstała duża zmiana w reklamodawstwie oraz PR. Chociaż reklama jest wciąż ważnym zabiegiem marketingowym, nie jest już tak skuteczna jak kiedyś,? mówi Sam Bredl, Marketing Manager w Take Off PR. ?Obecnie firmy muszą rozpoznać potrzeby konsumentów i stworzyć informacje, które będą oni mogli wykorzystać do swoich potrzeb.?

50% reklamodawców stwierdziło, że owned media są ?ważne? lub ?niezwykle ważne? dla rozwoju firmy i marki. Cztery piąte reklamodawców w wywiadzie przyznało, że media które należą do marki są ?bardzo efektywne? lub ?jakkoliwek efektywne? w kwestii zwrotu inwestowanych w nie funduszy.


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl